Euroopa tudengikonverents 49
24.-28. veebruaril toimus Iirimaal Euroopa Üliõpilasliidu (ESU) korraldatud European Student Convention (Euroopa tudengikonverents, kus EÜL-i esindasid juht Katariina Järve, poliitika nõunik Riin Suuster ning rahvusvahelise töögrupi liige Kärt Kaasik-Aaslav.
Konverentsi teema oli kõrghariduse kvaliteet ning selle hindamine, mistõttu arutleti palju sellest, kuidas tudengid saavad kõrghariduse kvaliteedis kaasa rääkida.
Konverentsil said osalejad võimaluse luua iseenda valitud teemal mikrokvalifikatsioon, mille käigus koostati õpiväljundeid, hindamismeetodeid ja muud olulist. Selleks, et pakkuda vajalikke teadmisi, korraldati töötubasid, mis keskendusid hariduse kvaliteedi erinevatele aspektidele. Meil oli au kuulata oma ala eksperte, nagu Emma Francis Iirimaa Ülikoolide Assotsiatsioonist, Roisín Morris-Drennan Iirimaa Kvalifikatsioonide ja Kvaliteedi Ametist ning Ciara Stauntonit, kes juhib Iirimaa riiklikku varasema õpi- ja töökogemuse arvestamise (RPL) projekti.
Lisaks mikrokvalifikatsiooni loomisega seotud sessioonidele tutvustati osalejatele mitmeid Iirimaa kõrg- ja ülikoolihariduse algatusi. Nendeks olid näiteks tehisintellekti kasutamine tudengite võimestamisel, Riiklik Tudengite Kaasamise Programm, USI tegevus võrdõiguslikkuse valdkonnas, samuti tutvuti Atlantic Technological University ühinemise protsessiga ja Galway Ülikooli tehisintellektil põhineva vestlusrobotiga, mis aitab tudengeid virtuaalse assistendina.
Peamised punktid, mis EÜL kaasa võttis olid:
- Iirimaa riiklik programm, mis pakub tuge erinevatele kõrgkoolidele mikrokraadide loomisel. See on eriti oluline Eesti mõistes just kõrghariduse rahastuse vaatenurgast, sest pakub kõrgkoolidele lisaraha võimaluse.
- Meeldetuletus tudengiesindajatele, et üks hea õpiväljund peab vastama järgnevatele kriteeriumitele: pöörduma tudengi poole, seal pab olema tegevust kajastav verb, märkima aine ulatuse ja sisu, ning selgitama tööturu ja sotsiaalset konteksti.
- Võtmeoskused 21. sajandil on: kognitiivsed ja analüütilised oskused, digitaalne ja tehnoloogiline oskus, inimlikud ja sotsiaalsed oskused, ning elukestev õpe ja kohanemisvõime.
- Mikrokraadide disaini kümme printsiipi: kvaliteet, läbipaistvus, aktuaalsus, pädev hindamissüsteem, paindlik õpitee, tunnustus, kohanduvus, õppija-kesksus, autentsus ning juhendatus.
EÜL-i juhi Katariina sõnul oli sündmus oluline: “Rääkisime kõrghariduse kvaliteedist ning mikrokraadidest, mis on väga suur fookus ka Eesti kontekstis. Konverents oli hea võimalus kuulda arengutest Euroopa tasandil, õppida ekspertidelt ning vahetada väärtuslikke kogemusi teiste riikide esindajatega.”
European Students’ Union (ESU) on sõltumatu katusorganisatsioon, mis esindab 40 riigi üliõpilasorganisatsioone, koondades üle 20 miljoni üliõpilase. ESU eesmärk on kaitsta ja edendada tudengite õigusi ning toetada kvaliteetse ja kättesaadava kõrghariduse arengut Euroopas. Organisatsioon teeb koostööd Euroopa institutsioonide, nagu Euroopa Komisjon, Euroopa Parlament ja Bologna protsessi osalistega, et mõjutada hariduspoliitikat tudengite kasuks.